måndag 31 maj 2010

Hallå, Sverige!! Här kommer jag!!

På eftermiddagen har jag haft sällskap. Elin hann bara svälja sista tuggan av lunchen, så var det kört. Mat och dryck går inte bra idag. Det känns betydligt bättre att åka härifrån när alla är friska. Får vverkligen hoppas hon kryar på sej fort den här gången.
Själv har jag försökt ta mej till affären några gånger under eftermiddagen, men idag hade dom ställt till det rejält på 63:an. Flera träd tvärs över vägen och så ett som hängde lite på trekvart i en "rotvälta". Vet inte hur dom burit sej åt riktigt?!
Till slut besämde jag mej för att promenera förbi hindret och det gick ju finfint.
Dom börjar bli vana vid madame, som både handlar och bär själv.

Skafferiet och dasspappersförrådet är fulla och tvättkorgarna tomma. Jag vet att pratet går om att skaffa en "riktig" maid till hushållet. Får väl se om vi fått "tillökning" i familjen när jag kommer tillbaka nästa gång.
Packningen är klar. Snart är det bara läggdags kvar och imorgonbitti vid sex-tiden åker jag mot flygplatsen. Kul med den här hemresan är att jag har hela dagen i Doha imorgon. Transfer till och från hotellet plus två mål mat ordnar Quatar Airways, sen får jag rå mej själv. Ska bli skoj!!
Nu ger lilla jag mej ut i stora världen igen. Nästa inlägg får ni vänta några dagar på. Syns på onsdag eller torsdag!! Om jag inte blir kidnappad av en arabiska sheikh med 12 fruar och 100 kameler förstås! ;)
Ha det gott så länge!!

5 kommentarer:

  1. Välkommen hem till Sverige efter ditt äventyr! :)

    SvaraRadera
  2. Hej Vännen!!!!
    Jag längtar efter dig ;-)
    Och jennie längtar oxå dock mer efter klänningen tror jag;-)
    Ses och Hörs snart på riktigt och inte bara i syber världen ;-)
    Ta hand om dig nu på hem resan så ses vi snart.
    Kram fru W

    SvaraRadera
  3. Välkommen hem! :-)
    Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Kom godt hjem...

    ...som de säger i Danmark! :)

    SvaraRadera
  5. Tack snälla, alla ni! Känner mej verkligen välkommen hem!!
    Och till Marie..jag slår en signal imorgon när jag vaknar!
    Kram!! :)

    SvaraRadera