onsdag 19 maj 2010

Godmorgon!

Kan börja att orda lite om gårdagen. Helt plötsligt slog det mej att det börjar bli bråttom att ordna lite grejer till hemresan. Först tog jag en tur till Pink City och lämnade in en blus för kopiering. Tre kopior beställde jag med tyg där det ena var blommigare än det andra. Ska bli intressant att se om jag kommer att använda dom i Sverige, jag som inte brukar klä mej särskilt uppseendeväckande. Men lite färg färgyller tillvaron har jag hört!! På hemvägen hämtade jag diverse skjortor som var klara hos en annan skräddare.
På eftermiddagen åkte jag, kan ni gissa var? Jo till en tredje skräddare där jag håller på att göra en klänning till Caroline och Rikards bröllop i juni. Det var provning idag, så faktiskt beställde jag en bil för att slippa bli svettig innan provningen. Att få på sej ett snävt fodral i tyg när svetten rinner är omöjligt. Det brukar sluta med att man fastnar nånstans på mitten och innerligt hoppas att man ska klara upp det själv utan att behöva tillkalla hjälp. :)
Klänningen blir fin och är klar för avhämtning nästa vecka tillsammans med den klänning Jenni i Sverige ska ha. Helt plötsligt har madame som alltid går i byxor tre nya klänningar. Jag köpte nämligen två i Singapore också.
Här kommer några bilder från morgonpromenaden. En pojke som arbetar vid ett av husbyggena och en av Gulshans alla poliser. Nu ska jag kila vidare och ta vara på dagen.

2 kommentarer:

  1. Jösses vad du ekiperar dig......och andra oxå vill jag lova.Jennie är så förväntansfull att hon håller på att spricka;-)Vi får hoppas att Tobbes skjortor inte blir lika blommiga som dina blusar ;-)
    Ses om några veckor Kram kram
    Fru W

    SvaraRadera
  2. Oh, jag som trodde han ville ha lite "Hawailook"!! ;)
    Kram

    SvaraRadera