onsdag 12 maj 2010

Hetta!!

Pga ytterligare en kortslutning kommer dagens inlägg lite senare än vanligt. Har väl kanske inte så mycket att orda om eller. En förmiddag med vattengympa och sol på klubben, och en eftermiddag med lite shopping inför Singapore resan. Jag hittade faktiskt ett par jätte snygga skor...jag bara föll pladask för dom. I butiken hade dom inte min storlek, men i rasande fart kilade expediten iväg till till en annan butik och hittade ett par. Eftersom det var dom enda snygga skorna i Dhaka blev jag väldigt glad.
Annars håller man sej gärna inomhus just nu! Även fast det är mer strömavbrott än ström just nu så AC:na funkar bara halva dygnet. Takfläktarna drivs tack och lov med generatorn.
Det börjar hetta till i Dhaka på flera sätt, värmen ger alla lite extra kort stubin. Särskilt alla bengaler som sover utan nån som helst ventilation och kanske också med dålig tillgång på bra vatten. T o m med min rikshawförare som tog mej till skräddaren igår fick ett bryt. Det var en bil efter oss, som tutade och tutade för att vi skulle flytta oss. Det var på platsen helt omöjligt. Det där jäkla tutandet kunde göra vem som helst galen och till slut brast det för min "chaffis". Det blev ett bra tillfälle för diverse människor att ösa ur sej lite skit....ett tag var det nog en fem stycken som skällde på lite av varje.
Som sagt...det hettar till i Dhaka!

4 kommentarer:

  1. Hallåj i värmen :-)
    Kan du inte skick över lite värme hit till svedala :_)
    Jennie undrar om ni hittat något snyggt tyg????Nyfiken som hon är.....kan hon brås på sin mor????Nej det tror jag inte ;-)
    Kram kram Fru W

    SvaraRadera
  2. Halloj!!
    Jag tror nog arvet kan spela in där..;)!!
    Eftersom det inte fick vara blommor blev det inte så mycket över att välja på. Till slut valde vi ett rosa tyg med små vita prickar. Till det blir det vitt skärp och vit volang.
    Lite åt "Grease hållet"!
    Hoppas det blir bra annars finns det ännu tid att lämna in en till i enfärgat rosa med annan färg på detaljerna...annars är det tyvärr bara blommor att välja på i tusen varianter.
    Stor kram till er!!! Cissi

    SvaraRadera
  3. YESS!!! Ropar Jennie här det låter suoer duoer tycker hon.......den som lever får se eller hur ;-)
    Ses om några veckor inte långt kvar nu ;-)
    Hälsa hela familjen
    Ha det så jätte bra på er weekend resa
    Kram Fru W

    SvaraRadera
  4. super duper ska det ju vara.......hmhmh var lite snabb på tangenterna ;-))

    SvaraRadera