tisdag 25 maj 2010

Trädfällning!

Efter sol och bad och lunch på klubben blev det på eftermiddagen först en tur till skräddaren för att hämta klänningarna. Allihop blev fina och är redan nerpackade till hemresan.
Sen tog Elin och jag en tur ner till cirkeln för att hämta lite kort från framkallning och sen skulle vi köpa mera litchi, dessa underbara små frukter. På hemvägen höll dom på att fälla ett träd till på 63:an för att få plats att bygga trottoarer.
Jag hade kameran med, så vi stannde för att ta lite bilder. Några högg och sågade...helt febrilt för att imponera på Elin och mej med kameran.

Andra skulle hålla emot och styra trädet rätt när det väl föll. Dom log åt oss och "apade" sej på alla möjliga sätt.

Det tog tid! Och till slut tröttnade en bil som stod utanför "avspärrningarna" och körde in emellan och där fastnade han på en sten. Typiskt bengaler!
Jag ställde in på rörelse för att ta en massa kort just när trädet föll. Vi väntade och väntade och sen braaak! Inte ett kort hann jag ta, och killarna som skulle styra trädet var nog lite för distraherad av oss med kameran, kanske mest Elin, så inte fanken hann dom med att göra nånting.
"Ähm, morsan skulle det bli sådär tror du?"

Tror faktiskt INTE det!! Han som stod fast på stenen med bilen, blev så jäkla rädd så han tappade nog bromsen, och for upp på resten av barikaden också. Lät fint i bilen när han skulle bort därifrån.

Roligast av allt var nog en av killarna som stolt gjorde tummen upp åt oss! Kolla vad vi kunde!
Tyvärr blev det ingen bild. Då hade jag redan gömt kameran bakom ryggen och var tillsammans med Elin på väg till tryggheten i House 9.
Nu middag på Koreana.

3 kommentarer:

  1. Hahahaha nu är min dag räddad med ett riktigt gott skratt :-)
    Nu kan jag hälsa Jennie att klänningen är färdig då :-)
    När kommer du hem förresten??Börjar känna att det rycker i skvaller tarmen och drika vin genen ;-)
    Må så gott igelkott :-)
    Bamse kram// Fru W

    SvaraRadera
  2. Landar i Sverige onsdag 2:a juni. Det där med skvallertarmen låter bra.....vintarmen är FULL just nu!
    Syns snart och kram! :)

    SvaraRadera
  3. Ja men vintarmen hinner bli tom igen innan ;-))))Bamse kram Fru W

    SvaraRadera