lördag 1 maj 2010

Boktips m.m

Äntligen är datorn igång igen. Vi har haft lite problem med kortslutning här, så datarummet har varit strömlöst i drygt ett dygn. Det är skönt att ha dator, särskilt just nu. Mamma är sjuk igen och ligger på lassarettet och att ringa har idag nästan varit omöjligt. Först fick Elin försöka många gånger för att berätta och sen fick jag jobba en bra stund för att få tag i pappa. Inte kul!! Nu känns det om möjligt ännu bättre att jag ska vara hemma rätt så länge i sommar. Känns bra att finnas till hands..!!
Annars går dagarna i Dhaka sin gilla gång, förutom att det varit ovanligt många partyn i helgen. Först det trevliga minglet jag redan berättat om, och sen igår ett party av sällan skådat slag med dans hela natten lång. Jag tror vi var hemma halv fyra imorse. Det var faktiskt ändå jobbigare att komma ur sängen idag än vad det var igår. Ojoj...tur att det är vardag imorgon igen!
Ikväll har vi varit på "båtmöte" i puben på amerikanska klubben. När mötet var slut åt Jerry och jag middag innan vi tog en rikshaw hem igen. Nu sitter jag bara här och väntar på en rapport om hur mamma mår, sen blir det sängen och min nya bok.
"Hypnotisören" som jag läste ut häromdagen kan jag verkligen rekommendera. Den var så spännande att jag läste varannan mening på slutet.....! Boken är förresten skriven av en Lars Kepler som är en synonym för två personer, en man och kvinna, som tillsammans skrivit boken. Jag väntar med spänning på nästa bok, som kommer redan i sommar!
En blomma till mamma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar