torsdag 20 maj 2010

Besök!

Igår eftrmiddag ringde Kamal till mej och det är inte så vanligt om jag inte använder bilen. Han frågade om jag var hemma och sa nått helt obegripligt, som jag ändå tolkade som att jag skulle öppna ytterdörren åt nån. Jag som var på väg att börja yoga slängde på mej lite andra kläder och ställde mej snällt på pass för att öppna åt vem som än skulle dyka upp.
Helt plötsligt hör jag någon på fönstret.... på tredjevåningen! Fanken vad rädd jag blev. Då kommer "besöket" fönstervägen, först en fot sen hela snubben. Det var en jäkla tur att Kamal hade ringt och förvarnat annars hade han nog åkt ut, eller ner rättare sagt. En halvt ihjälskrämd madame är nämligen inte att leka med.


Idag sitter jag bara och hänger. Magen är kass. Vi var ute och åt middag igår och jag kände när jag bet i en av räkorna att den hade en lite annan konsistens än räkor brukar ha, men svalde det gjorde jag och det får jag synda för idag verkar det som.
Jag lyckades i varje fall pricka in det bra för det regnar i Dhaka idag.
På BBC har dom pratat om en cyklon som ligger och lurar i bengaliska viken med regnväder runt om. Vi får hoppas att Laila håller sej där och inte slår till mot vare sej Bangladesh eller Indien.
Nu skulle det vara ändå intressantare att veta om Röda korsets cyklonvarningsystem i Bangladesh är igång. Kanske kan jag forska lite mer i det när jag ändå sitter här och har tråkigt.
Hej med er!
Ja förresten. Snubben i fönstrena höll på med dränage till våra Ac:n hela eftermiddagen. När jag äntligen trodde han var klar dök han upp som gubben i lådan i ett nytt fönster. Ingen yoga den eftermiddagen inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar