söndag 23 maj 2010

Fototriss del 95 Överexponerat

Överexponerat? Fanken vet vad det är egentligen, men så här blev mitt bidrag.
Så här blir många kort i den starka solen här i Bangladesh. Är det överexponerat?
Motivet "försvinner" i motljuset.

Det andra tog jag mot solen på morgonpromenaden idag.

Det sista tog jag för några månader sen på Hindustreet i Old Dhaka. Det var eftermiddag och en lågt stående sol förstörde alla kort för mej.

Vill ni se fler överexponerade (eller såna som är överexponerade ;)) kort fortsätt vidare till Fototriss.

6 kommentarer:

  1. Bra triss! Speciellt sista bilden. Känner nästan hur den pulserar och vibrerar...

    SvaraRadera
  2. Tack för era kommentarer!När jag sett alla underbara bilder på fototriss, har jag förstått att jag har mycket att lära.
    Fortsätt fota och ha det gott!!

    SvaraRadera
  3. Ja, det är väl något ditåt det ska vara enligt veckans tema. Sedan får man väl tycka vad man vill om resultatet. :-)

    SvaraRadera
  4. Jordnära och intressanta bilder! Bra !

    SvaraRadera
  5. Hollis kommentar gillade jag bäst! Man får tycka vad man vill om resultatet!!
    Ska se om jag hittar nån fotokurs i Sverige om ett år sisådär.
    Hoppas på ett mer amatör vänligt ämne nästa vecka!
    Fota på!

    SvaraRadera