måndag 17 maj 2010

Tillbaka i Dhaka!

Oh vilken helg vi haft!! Vi har verkligen "lyxat" oss.
Marriot hotell som vi bodde på var suveränt. När vi ätit frukost och checkat in tvingade jag Jerry att göra botaniska trädgården med mej. Han blev också imponerad...så vackert. Det kommer nog att bli lite fler bilder på orkideér här på bloggen.

Efter lunch och en tupplur tog vi oss till hotell Raffels för en Singapore sling. Jag tyckte den var väldigt god, söt och sliskig med smak av körsbär. Jerry tar nog hellre en öl nästa gång.

På kvällen tog vi en timme vid hotellets pool på femte våningen innan vi gick och la oss. Det var jätteläckert på kvällen med levande ljus, upplyst pool och sen alla höga hus runt omkring. Jag älskaaaar lyx!

På söndagen var vi till ön Sentosa. Av allt man kunde göra där valde vi att se en försvarsanläggning, gå på vattenland och ta ett glas på stranden. På kvällen blev det en tur till China town med pekinganka till middag. På måndagen innan vi åkte hem blev det shopping, massor av shopping i varje fall i mina ögon!!
Jag kommer nog att lägga in fler bilder, men det får bli i ett annat inlägg.
Nu ska jag ta med kameran med vårt nya vidvinkel objektiv och ge mej ut för att ta kort på temat "stark". Sen ska vi se om jag klarar att "länka rätt" den här gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar