lördag 22 maj 2010

Bilder från Gulshan och Banani!

Först gick vi över till Banani, och passerade platsen där jag tror att en del rikshawförare bor. (Har skrivit om det förut och lagt ut bilder).
Den först är från en kiosk, eller tebod, eller vad man nu ska kalla det. Linda och jag blev inbjudna att sitta ner och ta en kopp cha.

Två personer från området. Det första en man i dess utkant och det andra för en gångs skull på en kvinna. Det är inte vanligt att kvinnor vill vara med på bild i Bangladesh, men idag fick jag faktiskt två bra. Det första kommer här och det andra måste jag lägga in i datorn och vända innan jag kan publicera i ett annat inlägg, så småningom.


Linda fick se en get i en av rikshawna, så ja det är faktiskt en get.

Vi tog också en rikshaw till väg 8 och över vattnet, för att ta en båt till Gulshan 1. Det verkade omöjligt, ska ta ett snack med Henrik om det där! Efter lite hjälp av en "tolk" fick vi åka rikshaw till Gulshan 1 och ta min vanliga båttur igen. Lika trevligt som alltid. Den första bilden är en riktig närbild på vår "kapten". Andra bilden är på en flicka som genom ett "fönster" i sitt plåtskjul vinkade till oss. Sista bilden är det vanliga "grabbgänget". Full i bus!


Mycket bilder och mycket text, hoppas ni orkar läsa en del i varje fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar