fredag 28 maj 2010

En lyxhustrus fall!

Vin till lunchen blev det, och en riktigt trevlig tillställning var det. Jerry åkte med bilen till nya kontoret en sväng och Elin och jag tog en tur till Pink City för att hämta mina jätteblommiga färdigsydda blusar.
Lagom i gasen efter lunchen passerade vi strax Westin, ett av få ställen som serverar alkohol i Dhaka. Det var som en magnet...upp till baren på 23:e våningen för att ta varsin drink. Efter stor beslutsångest valde vi varsin go´sak och beställde. Dyrt, men så lyxigt och så gott!
Efter fem minuter kom servitören tillbaka. "I´m so sorry! It´s not possible to order alkoholic drinks before five p.m on fridays"! Va`!!??
"Orangejuice for me and Coke for her" låter ju inte alls lika tjusigt som:"Can I have a Tom Collins, please". Nä, eller hur.
Vidare hemåt efter våra något svaga drinkar för några partin rummikub. Efter ett tag dök Jerry upp och började treva efter helgens första kalla öl. TOMT! Nu går det nog snart för mej, som det gjorde för Anna Anka! ;)
Ok, gubben fick nöja sej med en pissljummen öl, och husfriden är för tillfället räddad. Har lagt några stycken i frysen för snabb kylning....vet ni förresten hur en frusen burk öl ser ut?
Nu lite umgänge med familjen och middag på klubben innan det bär iväg till nästa party! Få se vilken stackars krake jag kommer att prata ihjäl ikväll!
Ska bara googla först och se om Maria Montazami har några kurser för lyxhustrur!? ;)
Jag och min apelsinjuice!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar