onsdag 12 maj 2010

Kristi Himmelfärdsdag!

Idag är det mulet i Dhaka, kanske blir det regn idag!! Jag tror att många hoppas på det...lite tillfällig svalka i denna tropiska bakugn.
När jag skulle skriva dagens datum och slängde ett öga i kalendern upptäckte jag att det är helg hemma i Sverige. Får hoppas att alla ni som är lediga får bra väder och lite värme. Vad jag förstått är det kallt hemma. Om jag kunde skulle jag dela med mej av våra 37 grader!!!
Idag blir en dag med strykning och planering av packning, för imorgon ska vi till Singapore. När jag googlar verkar det finnas massor att göra, linbanor, undervattenståg och diverse turistattraktioner. För oss (och kanske särskilt för Jerry som varit i Bangladesh länge nu) är det en fröjd att bara komma till nått som liknar civilisationen. Att kunna gå klädd i "vanliga" kläder, ha tillgång till bra shopping, bra restauranger där man inte behöver ha eget vin med sej......jag kunde fortsätta hur länge som helst. Det ska bli fantastiskt!! Så mycket jag får uppleva hela tiden!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar