fredag 14 maj 2010

Skillnader!!

När Jerry och jag ätit lunch på klubben tog jag rikshaw hem och passerade ett vägarbete. Dom höll på att lägga asfalt för att bredda vägen. Jag bestämde mej direkt för att ta en sväng med kameran.
Den första bilden visar utkanten på arbetsplatsen. I förgrunden syns en pojke som skjuter en kärra med en handikappad man i, säkert på väg till fredagsbönen. En av islams fem grundpelare är allmosan, så runt veckans viktigaste bön samlas många handikappade och fattiga för att få en slant.

Tre stora eldar brann inom området. Ovanpå elden tillverkas asfaltsblandningen i halva tunnor. Vid varje eld sitter en kvinna och matar elden med bränsle. Det måste vara fruktansvärt varmt!

Clowner finns överallt och just den här livade upp stämning rejält!



Dom flesta man ser på såna här arbetsplatser är daglönare. Dom köar tidiga mornar på särskilda platser för att få ett dagsverke, som efter en dags hårt arbete belönas inte med mer än 100 th, ca 10 svenska kronor.
Dom här bilderna tillsammans med många andra jag tagit i Dhaka ska jag bära med mej till Singapore, så att jag inte glömmer bort att vara tacksam för att just jag och min familj har det så bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar