lördag 29 maj 2010

Söndag!

Näst sista dagen i Dhaka för den här gången. Jag har inlett söndagen med en fotopromenad i parken. Temat på fototriss är prickigt. Det inlägget ska jag fixa till på eftermiddagen.
Nu ska vi snart bort till klubben för en lunch med Jerry, sen tänkte Elin och jag ligga en stund i solen. Eller sol!? Det är faktiskt mulet idag!! Kanske biter det lite ändå...skoj att vara lite brun när jag kommer hem till Sverige.
Här kommer lite andra kort jag fick på promenaden idag. Alla vill vara med på bild när jag har kameran med mej. Och dom som inte blev med på bild, stog istället och tittade på mej i stora skaror när jag fotade allt möjligt prickigt.
Kanske ska jag slänga med kameran till klubben också. Vem vet, Iman kanske står där utanför med en ny rikshaw!!
Där här mannen var verkligen tungt lastad och ville så gärna att jag skulle ta ett kort på honom.

Här är maten färsk i varje fall. Buren på flakrikshawn är full med höns. Och på andra sidan vägen skedde slakten, precis utanför vårt hus.
Tur man inte är äckelmagad!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar