söndag 2 maj 2010

Veckans vilodag!

Nu har vi haft en vilsam söndag, och jag har också fått besked från Sverige att mamma mår bättre och är hemma igen. Så skönt!
Det mesta av dagen har vi tillbringat på klubben, vi åkte redan vid tio. Jerry ville spela tennis ett tag och jag ska börja jobba på brännan till sommaren hemma i Sverige. Det kanske är bäst! Svensk sommar kan ju vara lite opålitlig!
Efter ca en timme på klubben blåste det upp och ett rejält åskväder med spöregn drog in. Plötsligt kunde man varken spela tennis eller sola, så istället blev det fotmassage och pedikyr på spat. Ljuvligt att sitta bekvämt och bli masserad samtidigt som jag från en säker plats kunde betrakta åskvädret. Jag tycker om åska och det har alltid fascinerat mej och här i Bangladesh får jag just nu mycket av den varan. Fascinerande som sagt om man har tur att vara på en torr plats!!
Nu ska jag fortsätta med min bok..."Pepparkakshuset"! Mer om den kommer nog!
Gatuförsäljare på vägen ner mot parlamentsområdet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar