tisdag 18 maj 2010

Onsdag 19 maj

Sitter här och kalasar på litchifrukter efter min morgonrunda. Jag hade ingen aning om att det fanns något som hette litchi, och nu när jag vet kommer jag bara vilja ha mer och mer. Dom är nämligen jättegoda!

Igår lyckades jag äntligen länka rätt till fototriss, om ni undrar över det annorlunda inlägget igår. Det är alltså en bloggare, som varje vecka lägger ut ett nytt tema, som man ska tolka på sitt eget vis med hjälp av bilder. Det är skoj, både att engagera sej i sina egna bilder och kolla andras. Hur som helst kommer det i fortsättningen med jämna mellanrum att dyka upp ett inlägg med rubriken fototriss, som förmodligen inte alls passar in i allt det andra. Så ni vet!!
Dagen igår fick en trevlig avslutning. Norges, Danmarks och Sveriges ambassader hade mottagning på hotell Westin. Efter trevligt mingel i två timmar med vin och plockmat skulle vi skjutsa hem Molle och hans kamrat. Eftersom kvällen fortfarande var ung blev det en drink där också och helt plötsligt var klockan halv ett....så kan det gå.
Allt för ofta nu för tiden!
Men så är det också så, att många är på väg att lämna Bangladesh och då tar man chansen att umgås. Själv har jag bara knappt två veckor kvar innan jag åker hem för en lång sommar i Sverige. Tyvärr kommer många av dom människor jag lärt känna vara försvunna från Dhaka när jag kommer tillbaka. Expats kommer och dom går...
Från orkideéparken i Singapore.

3 kommentarer:

  1. Hej igen Vännen :-)
    Tänkte bara så du inte lägger av dig med dina vanor när du kommer hem till sverige.......tänkte ev gå ut i hamnen den 9 juni så boka inte något då om du har lust alltså ;-)
    Ha det jätte bäst så länge
    ses ju snart :-) LÄNGTAR!!!!!
    Massor av kramar Från Fru W

    SvaraRadera
  2. Hej där! Klart jag hänger med! Om inte chefen bokat in mej på nått jobb förstås.
    Ska vi gå till Hamnmagasinet, eller?!;)
    Ses snart!
    Kram från Cissi

    SvaraRadera
  3. hahaha ja eller hur och dricka isvatten ;-) Där lär vi inte bli uppkäftiga du Wiklund ;-)
    Puss och kram skumbanan
    Fru W

    SvaraRadera