onsdag 2 juni 2010

Hej Sverige!

Ingen sheik i sikte..inte ens en kamel, så här sitter jag nu i vårt härliga hus i lilla lugna, alldeles tysta och väldoftande Nyköping. Resan gick som en dans, med en utflykt på några timmar i Doha. Ökenhetta och siesta gjorde det mindre trevligt. Besökte i varje fall en stängd marknad och passerade mängder med moskeér, en i varje gathörn kändes det som.
Här kommer några bilder.


Efter 25 timmar på resande fot landade jag på Arlanda en halvtimme före utsatt tid imorse. Tack vare det och en himla tur med väskan hann jag med fyra minuters marginal med 7.39 tåget till Nyköping. Annars hade jag fått vänta till 10.09 och det hade nog känts väldigt tungt, särskilt i min ömma bak.
Mor och far hämtade på tågstationen, skönt för väskorna vägde verkligen bly den här gången. Dom stannade och pratade "skit" en stund och strax efter dom åkt kom Hanna och hälsade på mamma en stund före jobbet. Så härligt att se henne igen! Det blev många kramar, bl a en från lillasyster i Bangladesh. När Hanna åkt for jag ut i trädgården i det ljuvliga vädret. På en eftermiddag har jag lyckats skaffa mej gröna knän, kolsvarta tår och bruna naglar. Har ni provat att klippa gräs i foppatofflor...då får man faktiskt gröna tår. Spatjejerna i Dhaka skulle gråta blod om dom såg mej nu!
Men vilken lycka!! Trädgårdsarbete är livet på en pinne, pricken över i, riktig medicin för själen...ryggen däremot ska vi inte prata om!
Nu är klockan tio och jag har gjort vad jag kunnat för att ställa tillbaka klockan i varje fall lite grann, men nu måste jag bara sova..En ny dag väntar imorgon!
Godnatt!!

2 kommentarer:

  1. Hallåj Vännen !!!
    Tack för snabb daten idag ;-)
    Måste bara meddela att klänningen passade PERFEKT och Jennie är super duper nöjd ;-)Massor med tack för hjälpen ;-)
    Bamse kram från Fru & stor dotter W

    SvaraRadera
  2. Vad glad jag blir!! :)
    Kram

    SvaraRadera