torsdag 3 juni 2010

Full rulle!

Oj, vilken dag! Först kom Marie en sväng på förmiddagen. Trevligt att prata bort en stund. Nu har jag också fått besked om att Jennis klänning passade perfekt. Sånt gör en glad!!
Sen blev det en tur till mor och fars kolonistuga med kaffe och wienerbröd i solskenet. "Nice", ett ord jag använder lite för ofta enligt Elin. Jag bara älskar det, både ordet nice och att reta Elin! ;)
Sen bar det av ner till stan på gammelcykeln. Han gnisslar och stretar emot på alla tänkbara sätt.
Först blev det ett besök på Clas Olsson för att inhandla en ny laddare till mobilen. Vi har delat på en i Bangla och det funkar ju inte nu. Sen blev det en tur till allas vårt systembolag för att inhandla två flaskor rosé till present och en "tantfestis" till mej.
Det första flaskan fick Hanna och hennes pojke Patrik i inflyttningspresent. Skoj att se deras helt fantastisk lägenhet från 40-talet och mitt i stan dessutom. Dom hade fått så fint!! Innan jag åkte tillbaka hemåt lyckades jag sno åt mej den nya lätttrampade cykeln, en riktig tantcykel med cykelkorg därfram där "tantfestisen" passade perfekt. Mindre motstånd och inget gnissel.
Nu ikväll en brottningsmatch med ogräset i gruset på garageuppfarten. Fingrarna blir bara svartare och svartare, hade tänkt jag skulle spara dom rena och fina till bröllopet på lördag, men det är nog redan för sent. Och jag kan bara inte hålla mej borta!
Just nu är Elin och Jerry på det stora "farvälpartyt" på Nordicclub. Det får mej att tänka på alla som lämnar Dhaka under sommaren. Några var hemma i Sverige när jag åkte så jag hann aldrig riktigt säga hej åt dom, Malin och Molle t e x.
En sak är i varje fall bra. Dom kommer att vara väldigt bakis imorgon.....och det kommer inte jag!! :)

Om ni vill hålla koll på läget i Dhaka, kan ni gå in på Elins kompis´ Jennis blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar