söndag 27 juni 2010

Biltur!

Först raglade jag upp till datorn vad åtta för att kolla att allt var lugnt i Bangla. Jag skypade med Elin en stund (efter att jag fixat en kopp kaffe) och enligt henne verkade allt relativt lugnt i Dhaka. Skönt för alla där nere!!
Sen gick jag mest och hängde och hade tråkigt innan jag kom på att jag hade bilen stående på uppfarten. Det var nämligen jag som hämtade den på midsommardagen. Sen bar det av på utflykt! Efter mycket körande hamnade jag i Mariefred. En rikitigt vacker liten sommarstad med gamla hus och så Gripsholmsslott förstås. Slottet fick vara för dom gamla kungarna känns det som jag sett några gånger. Däremot gick jag på hembygdsmuseum...det börjar låta tantvarning här tycker jag!!
På hemvägen stannade jag på några vackra platser. B la Skottvångsgruva där jag flera gånger varit på alldeles underbart häftiga häxträffar. På den tiden jag var ung, alltså ;)! Korten här nere är tagna vid Marvikarnas naturreservat...vackert som bara den. Där blev jag en stund....


Och nu är det kväll igen! Ska se vad jag ska fördriva tiden med. Igår hade jag bestämt mej för att se The ring 1 och 2. Ettan pallade jag, men sen vågade jag inte se mer...! Jag blev mörkrädd helt enkelt!! Riktigt ordentligt till och med.
Vad händer? Jag har då aldrig varit lättskrämd, och sen det här med hembygdsmuseumet och alla naturreservat jag varit och sett den här veckan. Hualigen...jag tror medelåldern har kommit ifatt mej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar