söndag 6 juni 2010

Söndagkväll!

Ett fantastikt bröllop med en trevlig fest! Det bjöds på buffé och kaffe med tårta. Allt med trevligt sällskap av både gamla bekanta och nya ansikten, faktiskt mest nya. Här kommer en bild på dom alldeles nygifta....makarna Lindgren.

Jag var hemma strax efter tolv. Klockan tre fick jag sällskap av Hanna och Patrik som efter en lång natt stått och bråkat med sin lägenhetsdörr i en halvtimme utan att komma in.
Upp tidigt (fortfarande är tiden ur led) och iväg till kollo för att hämta bilen. Hjälpte till en stund med städningen efter kalaset innan jag tog Skodan hem.
På eftermiddagen hade jag bestämt att besöka svärmor och svärfar. Jag packade in Hanna och Patrik i bilen för att göra ett nytt försök med deras lägenhetsdörr. Både Patrik och jag försökte få upp dörrskrällen, men den förblev låst. Hem igen för att efter hyresvärdens löfte att betala kalaset få tag på en låssmed. Efter mycket om och men fick vi tag på en kille i Katrienholm, 40 min bilresa bort, som kunde komma och hjälpa oss. Tillbaks till Kungsgatan för att invänta proffset.
Tur det var en kille med humor som kom! "Vad fina ni var då?" blev hans kommentar till Hanna och Patrik som inte längre var riktigt lika fina som på bröllopet. "Var har ni nyckeln? Ojdå, den här var lite krokig tror jag!" Ett handgrepp med tången och hokuspokus......Jag vill inte ens säga det!!
Halv sju kom jag sen äntligen fram till svärmor och svärfar som bjöd på rabarberpaj och kaffe. Strax efter nio lämnade jag bilen på Kungsgatan och tog cykeln hem, den bra cykeln ska sägas.
Just nu kl. 22.15 är det nån dåre som ringer hela tiden och pratar konstigt. DU HAR FEL NUMMER!! Förlut, förlut...Och efter tre minuter ringer han igen. Kan nästan tro att jag är tillbaka i Bangladesh igen
Nu ska jag dra ur telefonen och gå och lägga mej fort som attan innan det händer nått mer kul!!
:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar