måndag 14 juni 2010

Kallt och blött!!

Igår blev det en trevlig kväll om jag räknar bort vädret då. Det var ju en ljuvlig dag så vid 3 ringde jag Hanna och Patrik och frågade om jag fick bjuda på middag i hamnen. Och poff bara, så började molnen hopa sej och när det var dags att cykla iväg gick åskan och regnet stod som spön i backen. Tur att man kan sitta inne och äta, men samma sak som "utebord" blir det ju inte. Pissväder helt enkelt!!
Halvtråkigt väder idag också, men uppehåll i varje fall. Det blev ändå en långpromenad utefter Nyköpingsån och lite jobb i trädgården. Det är så fint ute nu...!Sen kom Hanna på besök en stund och att sitta och hänga över en kaffekopp och prata skit fick mej alldeles att tappa arbetslusten. En god bok är inte eller så dumt!! Har också ägnat eftermiddagen åt att maila vårt fadderbarns organisation Plan International, för att boka ett besök i den by där vårt fadderbarn bor. 8 veckor vill Plan ha på sej, så för att vara på den säkra sidan blir det någon fredag i september. Nu hoppas jag dom kommer att ta kontakt snart, så planeringen kan börja på allvar! Det besöket ser jag verkligen fram mot!
Nu ska jag snart iväg och gå en tipspromenad. Ni vet man får en penna och en träskiva med gummisnodd där man kan sätta alla lappar. Och sen ut i skogen för att svara på frågor och kryssa bingonummer. Det ska bli trevligt och eftersom vi är några stycken och kan slå våra kloka huvuden ihop borde det bli rätt på några frågor i varje fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar