måndag 21 juni 2010

Slappardag.....

....men så blev det INTE! Efter lunchen hade jag inte längre ro att sitta still och läsa. Vad hitta på??
Jag bestämde mej för att först försöka få igång filtret och då också vattenfallet vid dammen. Det brukar ta en halv dag, men efter lite fixande och trixande med såg, smörjolja, hammare och skruvmejsel så tame tusan om jag inte fick ordning på slangklämmor och packningar. Jag tog dock det säkra före det osäkra innan jag for hemifrån och stängde av allt ihop. Blir det en läcka nånstans töms dammen på allt vatten på bara en halvtimme. Vore inte så kul att ha en tom damm med döa fiskar i samtidigt som resten av trädgården var full av vatten vid hemkomsten!
Allt ordnade sej ju bra och snabbt! Och vad göra nu då!? Jo, sen satte jag igång att skura mossa på skuggsidan av huset, rensa hängrännorna på bastun m.m, m.m.
Och inte nog med det. Efter tipspromenaden tyckte jag kvällen var så vacker, så då blev det en "genväg" på knappt två mil hem. På cykel, alltså. Ibland undrar jag hur det står till här i egentligen??!
Fina blommor hittade jag i diket i varje fall. Och som vanligt kommer jag säkert att sova rikrigt gott!! Och imorgon......då ska jag slappa! ;) ZZZzzzzzzzzzz........

1 kommentar:

  1. Hej Frugan,
    Skönt att se att du sysselsätter dig! Och att allt det underbara trädgårds och underhållsarbetet är färdigt tills jag kommer hem! Kolla mailen, kan ju finnas trevliga överaskningar där också?

    Maken

    SvaraRadera