måndag 28 juni 2010

Trädgårdsdagar

Igår klippte jag gräset och satte sen igång att rensa ogräs och ta bort utblommade växter bla skuggbräcka och strandiris. Det tar sin lilla stund, men är roligt när man har gott om tid.
När barna var små var det helt omöjligt att hinna med ibland även fast trädgården bara hade hälften av alla rabatter på den tiden. Nu för tiden är skötseln av trädgåden mitt stora intresse och vore det inte för att vi har ett år kvar i Bangladesh skulle jag säkert anlägga nått nytt i sommar också. Jag brukar var en riktig idéspruta när det gäller trädgården till gubbens stora olycka. Det brukar vara han som får gräva nämligen. När vi grävde dammen tyckte alla grannar så synd om honom att dom kom med öl. En lördag blev han faktiskt lite på snusen och blev sittades i hålet och pratade lumparminnen till klockan 9 på kvällen.
Sen är jag kolonivakt i några dagar också och det fick sin belöning direkt. Det blev så mycket så jag delade med Hanna och Patrik för dom första jordgubbara ska ätas som dom är och ska inte frysas eller saftas på.

Vänta nu ringer det.........
Nu har jag fått jobb också, så kul. Jag ska till Rosenkällagården för en natt. Har aldrig varit där så det kommer nog att bli riktigt spännande

2 kommentarer:

  1. Men vilken härlig sommarbild....som ett vykort ;-))
    Lycka till i natt ;-)
    Kramar fru W

    SvaraRadera
  2. Det kan nog behövas ett lycka till där! Hittar ju knappt dit ens en gång!??
    Vi hörs och syns!
    Kram

    SvaraRadera