lördag 12 juni 2010

Lördag 12 juni!

Imorse la jag beslag på Skodan och tog en tur till svärmor och svärfar i Lundaskog. Jag var tidig så jag passerade först förbi deras avtagsväg för att åka till "Kalle i backen" i Jönåker. En loppis med en hel del skit. Om ni minns samlar jag på änglar. Dom hade ett tio-tal. Åtta av dom var i guld mer eller mindre glittriga och dom andra två var kantstötta, så det fick vara.

Efter fika och umgänge i Lundaskog hängde svärmor och svärfar med hem för att kolla skorstenen på bastun. Den har nämligen gått sönder och läcker in när det regnar. Om nu äntligen bastun ska bli torr och fin underifrån är det ju bra om den inte läcker uppifrån istället. Svärfar är bra på sånt där och en jäkel på att svetsa, så han konstaterade snabbt att han skulle kunna laga hålet. Men eftersom Hanna och Patrik knyckt alla verktyg i huset till sin flytt får svärfar återkomma en annan dag med rätt verktyg för att montera ner skorstenspipan för reperation. Det blir mindre och mindre kvar av bastun.:)

Efter gräsklippning och ett yogapass blev jag sittandes för att fotografera en snigel. Jag tyckte han kröp fort....hur tråkigt har man då egentligen!
Imorgon ska jag i varje fall ut och ta kort till fototriss som har dörrar och portar som tema den här veckan. Hoppas vädret är bättre eftersom jag bara har cykeln igen. Ska bli skoj, i varje fall om solen skiner!

2 kommentarer:

  1. Herre jösses min vän!!!!
    Om snigeln kryper fort vad i sjutton gubbar gjorde grodan vi träffade i onsdags då????han måste ha hoppat i 200 ....;-))
    har en liten fundering om han fastnade på bild eller om han hoppade för fort??;-)
    Ha det bäst flodhäst
    Kram Fru W

    SvaraRadera
  2. Halloj fru W!!
    Ville bara tala om att han var alldeles för snabb....jag har bara din hand i gips på bild!
    Vi får göra ett nytt försök!!! :)
    Kram Cissi

    SvaraRadera