tisdag 8 juni 2010

Ute hela dan! :)

I morse började jag dagen med en lång skogpromenad. Skönt med tystnaden!! I Bangla är det inte tyst nånstans.
Sen fortsatte jag i trädgården. Ett tag höll jag på att bryta ihop....jorden hård som betong och ogräs överallt och lite till. Som tur var var mamma och pappa i stugan och kunde bjuda på eftermiddagskaffe. Smita från tråkigt arbete är min melodi.....trallala!
Snart har jag bara dammen kvar att gå igenom i trädgården! Annars om åren brukar vattenfallet vara igång till 1 maj, men i år är det kört. Tack vare basturenoveringen har jag inget vatten ute och det behövs när man ska få iordning på dammen med pump och filter. Just nu ser det mest ut som en dypöl. Enda gången man ser fiskkrakarna är när dom får mat. Hoppas inte djurskyddsföreningen dyker upp på rädda guldfisk uppdrag bara! ;)
Ärligt så trodde jag fiskarna hade frusit ihjäl i vinter, men vår åtgärd med pump och "frigolittak" har klarat livet på allihop fast det varit så kallt. Kanske får det bli fiskpinnar innan vi åker tillbaka till Bangladesh i augusti.....
Här kommer lite kort från trädgården!
Maskrosornas paradis!

Bastun som är under renovering.

Åkervindan har vunnit mark!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar