söndag 13 juni 2010

Förmiddagssurr!

Solen skiner så dagen får börja med en lång cykeltur för att fota portar. Det är skönt att vara ledig, men skulle dom ringa från jobbet och fråga efter mej skulle jag bli jätteglad.
Min plan är ju att jobba ihop lite slantar av vilken en del skulle gå till välgörenhet i Bangladesh. Jag har 14 nätter inbokade, men jag jobbar så gärna mycket mer.
När jag kommer tillbaka till Bangla kommer jag att ha ett bra mål också. I området där KappAhl snart öppnar sin träningsskola för sömmerskor ligger ett av Dhakas största slumområden. Elin har under sitt arbete fått många kontakter där och har nu hört sej för om jag skulle kunna vara några dagar i veckan i någon av dom skolor och barnhem som finns i området. När jag är åter i Bangla i augusti ska vi inleda med en rundtur för att se var jag skulle "passa bäst". Roligt vore också att ha lite slantar med sej och kanske kunna sponsra med skrivmaterial eller nått annat som behövs.
Kan också meddela församlingen att f r o m imorgon har vi en "betjänt" på heltid i Bangla. Han börjar med att bjuda oss på frukost kl. 8.00, sen ägnar han dagen åt att städa, tvätta, stryka, handla och laga vår mat.
Va´!? Hur bortskämd kommer inte jag att bli!! :)
Nu iväg för att se om jag hittar några vackra portar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar