onsdag 9 juni 2010

Lillördag!


Ogräset är väck! Nu är det bara dammen kvar och det finns hopp. Brorsan som är rörmokare var här och kollade på det rör som frusit sönder i garaget. Det skulle inte vara så svårt att laga, sa han. Perfekt! Bastukillarna, alltså dom som ska renovera bastun lyser dock fortfarande med sin frånvaro. Får se när dom dyker upp. Snart hoppas jag så jag kan få fart på vattnet ute igen!
Själv ska jag ägna resten av dagen åt att ha det bra. Klockan fyra får jag skjuts till Marie i Oxelösund och sen blir det middag i Nyköpings hamn på en av krogarna där. Vi ska sitta ute, så vi kan hålla koll på allt mingel runt bilträffen som är varje onsdagkväll i hamnen. Det ska bli så mysigt!
Nu ska jag ge grannarna något att förfasa sej över och gå ut med ett glas vin i min vackra trädgård och bara sätta mej och mysa. Mitt på blanka eftermiddagen.
"Där ser man hur det går med såna där expats.......!!
Helt fördärvade!!"

2 kommentarer:

  1. Tack för en supertrevlig kvälll :) Vad roligt det var att träffa dig igen och höra om ditt liv nere i Bangla! Hoppas att Madam inte har huvuvärk efter vinet igår ;) Johanna hade visst det haha... Kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Jo du! Nog har det känts i huvudet vad jag gjorde igår. Jättetrevligt var det....så det var det värt! :)
    Kram Cissi

    SvaraRadera