söndag 13 juni 2010

Fototriss del 98 dörrar/portar

Jag tog cykeln till Nyköpingshus denna soliga förmiddag för att ta kort på dörrar.
Den första hittade jag inne på borggården.

Den andra leder in i ett av husen alldeles vid en av vallarna.

Den tredje leder in till gångarna under vallarna som löper utefter ena sidan på slottet. Jag minns att när jag var liten och gick i skolan var det väldigt spännande att gå in där när vi gjorde studiebesök.

Efter mycket velande mellan alla bilder jag tog fick det bli dom här! Vill ni se fler dörrar och portar gå till FOTOTRISS!

10 kommentarer:

  1. Snyggt & intressant - vill så gärna kika innanför den översta där.. :)

    SvaraRadera
  2. Härliga och vackra dörrar! Spännande!

    SvaraRadera
  3. Åh! Så spännande den sista dörren såg ut :)

    SvaraRadera
  4. Jättefina bilder alla tre! Man kanske skulle ta en sväng förbi Nyköping nån gång.

    SvaraRadera
  5. Mycket trevlig triss med ett spännande tema, första dörren känns som om den bara står lutad mot stenväggen, häftigt!

    SvaraRadera
  6. Hej igen! Du frågade om "suddigheten" i mina bilder. I bildredigeraren Picnik heter effekten "matte" men det kan heta olika beroende på vilket program man använder. :)

    SvaraRadera
  7. Snyggt jobbat. Det blev en fin triss.

    SvaraRadera
  8. Tack ska ni ha alla för era kommentarer!! :)
    Särskilt tack till Pumita för tipset om Picnik!
    Cissi

    SvaraRadera