tisdag 30 mars 2010

En ny dag i Dhaka!

Idag ska jag göra ett nytt försök att inhandla lite sjalar. Jag ska också lämna in lite kort från dom här tre månaderna till framkallning. Jag brukar alltid ta en fika med mormor när jag är hemma i Sverige och visa lite kort. Det är mysigt.
På eftermiddagen ska Elin och jag handla sötsaker för imorgonbitti ska den nya lokalen tas i besittning. Då ska det firas och jag har blivit inbjuden att delta i kalaset tillsammans med hyresvärden som tydligen tjatat om sötsaker ända sen i måndags. Hoppas vi hittar nått som bengaler gillar bara! Det finns mycket att välja på och en del är i varje fall i min smak inte särskilt gott.
Här kommer ett kort som jag tog igår. Den här killen satt vid marknaden och slet i en kokosnöt som han fått tag på nånstans. Jag hoppas han fick sej nått att äta så småningom.
Kan också tala om att någon av dom närmsta dagarna kommer vi att skicka iväg ett litet paket till barnhemmet i gamla Dhaka där vi var. Jag har framkallat en massa kort från när barnen uppträdde och sen har Anne och vi bidragit med en slant, som tillsammans kommer att bli en hel del. Det känns otroligt skönt att kunna göra något, om än så lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar