tisdag 9 mars 2010

Yoga eller vin?

Idag har jag varit på rymmen! Jag orkade bara inte vara hemma en minut i denna sketna lägenhet utan vatten. Jag började med fem varv i parken. Där har dom nästan tömt hela sjön nu och både igår och idag har dom fiskat med nät i det lilla vatten som återstår. Jag tog massor med kort med hjärtat i halsgropen. Gatuhundarnas kommunikations system hade väl meddelat varenda jycke storlek större att det eventuellt skulle bli mat, fiskrens. Min plan om dom skulle bli sugna på importerat kött istället var att drämma dom i huvet med kameran.
Annars reflekterade jag över att jag så väl kände igen lukten i parken idag. När jag så kom på vad det var för lukt väckte det ljuvlig minnen hos mej från Sunderbarn resan. Nyss torrlagd lera luktar inte gott, men inte väldigt otäckt eller.
När jag kom hem från promenaden tänkte jag göra det här inlägget innan jag åkte till klubben för dusch och bad, men jag hann bara sätta på datorn så gick den där förbaskade strömmen...ingen dator alltså.
Vilt svärande fick jag tag i den redan packade väskan och iväg for jag. Sur som ättika ska sägas! Sen blev det en lång dag på klubben med bl a fotmassage. Jag har faktiskt nyss kommit hem och klockan är sex.
Ikväll ska Elin iväg med Jennie för att äta nånstans och jag får kvällen för mej själv. Jag velar mellan att hälla i mej en flaska rött och dränka mina sorger eller köra ett yogapass med meditation för att hålla mej lugn några dagar till.
Vi får väl se vilket det blir!! ;)




En rikshaw i parken är ingen vanlig syn. Dom skulle ha den att frakta all fisk med. Hoppas jag får en annan rikshaw när jag ska åka nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar