torsdag 4 mars 2010

En djuping!

Har fått höra via Elin att hennes kompisar är lyckligt hemkomna till sina nära och kära i Sverige igen. Tack för besöket! Det har varit trevlig att ha er här!
Själva har vi nyss kommit hem från klubben, fortfarande utan vatten. Dessutom har vi fått höra att det handlar om en månad innan vattnet kommer tillbaks. T o m klubben hade hinkar utställda på toaletterna. Nu är det kris! Vad jag tjatar om vatten, men när dt inte finns blir det plötsligt en väldigt stor del av ens tillvaro.
Partyt var väldigt trevligt, och då menar jag väldigt trevligt. Vi blev sex vid bordet och jag hade väldigt kul hela kvällen. Jag har dessutom blivit inbjuden att tvätta hos tre personer, väldigt bra!
Nu är klockan halv ett och för Elin är det vanlig jobbardag imorgon. Kamal kommer och kör henne kvart i nio imorgonbitti. Själv är jag ju ledig. Det är faktiskt en av nackdelarna med att vara lyxhustru, alla dagar är lika. ( Ja, dt är ju dt jag sagt: Jag är galen!)
När jag jobbade såg jag så fram emot långledigheten och det var så skönt när man efter mycket slit och släp nådde dit. Jag tror det är dt en människa behöver, skillnaden mellan jobb och ledighet, vardag och helg, lyx eller fiskpinnar!
Jag kan bara referera till en kvinna jag känner som för många år sen sa när jag gladde mej åt min sommarsemester: "Jag som varit arbetslös i fem år har ständig semester." Först nu kan jag förstå vad hon menade! Alla dagar är lika!
Visst kan jag dricka champange till frukost och ta massage vareviga dag. Jag kan käka hummer till lunch och rysk kaviar till middag, men till slut förlorar ju även det sitt behag.
Det jag menar är att man inte blir ett skit lyckligare över att inte arbeta och ha en massa pengar att göra slut på. Lycka kommer från hjärtat och ni ska aldrig inbilla er nått annat. Den enda ni lurar är er själva!
Så lev ert liv just här och nu och ta vara på varenda minut, för just den här minuten är en del av ditt liv. Även fast den kan vara nog så jävlig.....eller alldeles underbar!
Ha det gott allihop!!

2 kommentarer:

  1. Du är så kolk älskade Cissi :-)
    Om man vill förkorta ännu mer kan man bara skriva d och kke och lr jag blir nämligen heltokig på alla förkortningar man fattar ju för 17 knapp ngt i bland........;-)
    Börjar väl bli gammal kke ;-)
    Ha det jätte bäst ta hand om er tjejer nu när the big boss ej är hemma......;-)
    Cu
    Kram kram Fru w

    SvaraRadera
  2. Ja, det där var ju rena grekiskan! Det var nära att jag fick ta hjälp med översättningen! ;)
    Ha det gott!!
    Solig Stor Kram Cissi

    SvaraRadera