måndag 15 mars 2010

Dagen efter ovädret!

Idag kunde vi läsa i Daily Star att flera människor dog och ett tiotal blev skadade under ovädret igår.
I Gulshan 1 cirklen dog två personer och 8 skadades när en stor reklamskylt lossnade från ett hus. Den ena var en pojke 15 år gammal och den andra en chaufför, fortfarande oidentifierad.
Många människor var där nu på morgonen och beskådade förödelsen, så också jag med min kamera. Jag vet inte vad alla mina medbetraktare funderade på. Själv blev jag väldigt illa berörd och har så svårt att förstå att jag lever i ett land där en sån olycka kan hända mitt i centrum av Gulshan, ett av dom bästa och tryggaste områdena i Dhaka. Människorna här i Bangladesh lever betydligt närmre döden än vad vi gör hemma i Sverige, lite för nära ibland.





Det kan också tilläggas att regeringen tillsatt en kommitté som ska göra en riskbedömning av alla skyltar. En del som är olagliga ska också tas bort.
Vi får väl se om något hinner bli gjort innan nästa oväder är över oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar