söndag 28 mars 2010

Lunch i Comilla!

Innan vi lämnade Comilla åt vi lunch på en lokal restaurang, som inte var jättefräsch. Vi satte oss ihop med guiderna längst in precis bredvid ett handfat. När vi förstod vad det skulle användas till önskade jag att vi suttit nån annanstans. Till handfatet kom alla före och efter maten för att tvätta sej,väldigt hygienskt och bra kan man tycka. Men tyvärr så gillar alla bengaler också att spotta, snora och harkla sej. Hua! Jag mår fortfarande illa när jag tänker på det.
Maten serverades i skålar och på fat där alla fick ta för sej så mycket dom ville ha, med bestick tack och lov. En av guiderna åt med händerna som alla gör i bangladesh och rätt som dt var tog han gaffeln i grönsaksfatet och stoppade både grönsaker och gaffel i munnen innan han la tillbaka den bland gurkan igen.
När jag sen upptäckte något på min tallrik som liknade ryggraden på en tusenfoting vände det sej nästan i magen på mej. Det kan ha varit ryggbenet på en liten fisk också, men saken var ju den att jag inte beställt fisk utan kyckling!
Guiderna blev lyckliga i varje fall. Det blev mycket mat till dom!!
Jag har ju varit sugen på att gå fortsättningskursen i yogan som är fyra dagar i Comilla med helpension. Nu vet i sjutton om jag inte har ändrat mej!!
Som avslutning kommer lite bilder. Den sista blev fin. En bro i Bangladesh gamla huvudstad från mogultiden, när det nu var? På bron hjälps några stycken åt att skjuta en CNG, som inte orkade upp för backen av egen kraft. Synd är det att dom inte tar bättre hand om sina gamla byggnader, allt får stå och förfalla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar