tisdag 30 mars 2010

Besök på sta´n!


Som sagt....ner till stan på lite shopping vilket inte blev så väldigt mycket. Jag blev genomsvett bara på nervägen, även fast jag åkte rikshaw. Sen fick jag vänta länge hos skräddaren och då var blusen jag beställt inte ens färdig, byxorna däremot var klara.
Sen blev det Tropicana och jag blev så glad att dom hade tacosås. Det var nära att jag köpte två burkar, men det är väl schysst att lämna kvar några burkar till andra stackars expats. Sen blev det pärlshopping! Jag har handlat lite pärlor till ett bröllop hemma i Sverige och nu köpte jag till några som var lite längre. Det är så billigt så man skäms. Sjalar fick helt enkelt vänta till en annan dag, jag måste bara hem och svalka av mej, så efter att ha handlat två påsar med grönsaker för 2.40 svenska kronor blev det rikshaw hem igen.

På eftermiddagen har jag bara varit till "slaktar´n" 400 m hemifrån. Jag var så lat så jag tog rikshaw och rikshawföraren fick som vanligt bra betalt. Det är ju en form av välgörenhet det också. Många av dom har stora familjer att försörja.
Häromdagen frångick jag alla mina principer och handlade 4 remsor klistermärken av den lilla killen som jag publicerat så många kort på. Han är alldeles för söt och väldigt envis. Och fru Wiklund är som sagt lite ovanligt blödig just nu.
Förresten.....Är dt nu nån där hemma som är i behov av Barbie, Nalle Puh eller bilklistermärken slänger jag gärna med dom i väskan också! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar