måndag 22 mars 2010

Båtutflykt i Dhaka!

Men inte med vår ny inköpta båt för den ligger på land för renovering några veckor. Utan istället tog jag rikshaw till Gulshan 1 och gick över en bro till Mahakhali där jag gick en sväng på en marknad. Svettigt!!
På hemvägen hade jag tänkt ta en rikshaw också, men så vaknade äventyrslusten i mej igen, så det blev båt istället. Har kommit på att äventyr är bra för mitt humör!

Vid bron var det som en liten hamn med såna som jag kallar taxibåtar, så jag gick ner för att höra om jag kunde åka till Gulshan 2. Jag trodde jag kunde förstå på bangla att det skulle gå utmärkt, så det var bara att hoppa i.

Jag fick en egen båt. Det hade inte dom andra kan jag säga!!

När vi åkt tio minuter tog min kapten upp nått ur vattnet och innan jag såg att det bara var en liten fågelunge blev jag lite rädd. Vem vet vad det kan finnas för odjur i Banani Lake. Dock förstod jag att kaptenen var en trevlig prick, han behandlade den lilla fågeln som ett barn med ett stort leende på läpparna.


Jag kom inte hela vägen till Gulshan 2 utan fick kliva av bakom Hotell Lake Shore vid en taxibåthållplats. (Ska tipsa Jerry om att hans besök från Sverige i fortsättningen kan ta båt mellan kontoret och hotellet. ;)) Jag kom halvvägs hem ivarje fall och resten av vägen fick det bli rikshaw.
Mycke´ piggare och gladare blev jag igen! Mer kort kommer!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar