fredag 19 mars 2010

Nu är det helg!

Idag är det varmt i Dhaka, just nu 33 grader i skuggan. Jag var så himla dum att jag tog mej en riktig långpromenad imorse, jag var ute 1 timme och 40 minuter. Jag blev nog för varm för jag har fått en hiskelig huvudvärk efter det.
Och den måste omedelbart botas för ikväll ska det bli kalas. Först blir vi nio personer hos oss på en fördrink och sen blir det tennisfest med ytterligare en fördrink och därefter tre rätters middag och dans. Ska bli skoj! Och inte allt för blött! Fast då får man nog räkna bort svetten! ;)
Imorgon ska Elin, jag och ett av Jerrys besök från Sverige nämligen till Gamla Dhaka. Vi ska hälsa på ett barnhem där, som Elin och Lisa sponsrade med sitt projekt förra året. Om vi hinner blir det nog en promenad på Hindustreet också. Skoj att det händer lite..det har varit lite långtråkigt ett tag.
Jag tog lite bilder på promenaden. Jag tror det är en magnolia som blommar...och den luktade UNDERBART!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar