onsdag 24 mars 2010

Torsdag 25:e mars!

Efter en svettig morgonpromenad sitter jag här och tar igen mej lite. Dagarna går fort nu och om en dryg vecka är det dags att fara hem till Sverige. Det ska bli så skönt att komma hem och himla kul att träffa alla! Och det ska bli roligt att hjälpa Hanna att förbereda flytten. Hon och Patrik har fått tag på en lägenhet så 1 maj flyttar dom ihop i alldeles eget bo!
Här gäller det att fördriva tiden medan man väntar. Imorgon har jag blivit erbjuden att följa med Elin och hennes kompis till Comilla. Vi ska boka en heldagsutflykt med guidetours, så på eftermiddagen idag ska jag till deras kontor och betala för oss.
Sen har jag också lovat för att steka pannkakor hos Molle imorgon. Ibland krånglar det till sej, men jag tror inte han blir ledsen om jag gör pannkakorna hemma hos mej idag istället och bara levererar imorgon. Vi skulle nämligen hjälpas åt att göra middag imorgon, ärtsoppa och pannkaka! Det kommer säkert bli gott när vi kommer tillbaka från Comilla.
Här kommer en av Dhakas alla skyltar. Chaufförerna använder sina tutor flitigt, men på vissa ställen är det förbjudet!! Dock verkar det inte vara så många som bryr sej! Kan ju också bero på att tutan liksom är framför krysset.... för ska det inte vara tvärtom?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar