lördag 27 mars 2010

Besök i Tongi och Uttara!

Nu har jag helt plötsligt så mycket att skriva och berätta om på den här bloggen. Gårdagen i Comilla får vila lite till så berättar jag istället lite om idag. (När jag fotfarande kommer ihåg det).
Vi for alltså till Tongi och Elins blivande kontor. Där var arbetet igång för fullt och det var skoj att se. Toaletten var verkligen tjusig med oranga blommor på kaklet och rosa dass, men det fanns en toa i varje fall och det är huvudsaken här i Bangla. Husägaren spolade och stog i för att visa att allt funkade.
Jag kan inte riktigt förstå att det är min "lilla" tjej som har hand om allt det här!!



På hemvägen stannade vi till i Uttara. Först åt vi lunch på en ny kinarestaurang högt upp i ett nybyggt hus och sen gav vi oss ut på shoppingrunda. Shoppingcenter i Uttara, Bangladesh är inte riktigt som andra shoppingcenter.

När vi shoppat klart tvingade jag upp Elin på en gångbro för att ta lite kort. Korten från bron blev inte bra för att räcket var för högt, men i trappen ner tog jag det här kortet.

En av Dhakas alla handikappade sitter i trappen och tigger. Han skäms så för sin situation och jag skäms ännu mer för att jag tagit kortet.
På vägen hem såg vi en halv man hoppandes med hjälp av kryckor bland bilarna på den fyrfyliga motorvägen vi åkte på. "Kolla, en av de sju dvärgarna på rymmen"! Jag skrattade tills jag började gråta......ni vet sådär när man fått nog! Man pendlar mellan hysteriskt skratt och förtvivlad gråt. Jag far så illa av allt jag ser.
Jag vill ha en paus...jag vill hem!! Tur det snart är dags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar