tisdag 9 mars 2010

Glädjefnatt!!

Här var jag ju duktig som bara den igår och körde ett poweryoga pass med meditation efter, istället för vin. Och vad fick jag för det då!!? Jo, stora artiklar i både Aftonbladet och Expressen om att kvinnor som dricker två glas vin om dagen håller sej smalare än dom som är nyktra. Det får bli min melodi i fortsättningen!! Vin alltså!!
Sen kan man ju fundera var gränsen för alkholism går. Men strunt i det alla mulliga kvinnor. Nu ska vi bli smala.....fram med rödtjutet flickor! ;)
Kan också meddela att igår satte Kamal tillbaka vårt nylagade batteri, så nu finns det inte längre nått som hejdar mej från att blogga huuuuur mycket som helst! Sen en halvtimme tillbaka har vi också vatten, så jag tvättar och jag spolar och hör hur vattnet bara porlar i ledningarna. Så vackert!!
Jag tror livet börjar ordna till sej igen.

2 kommentarer:

  1. Jag läste om vin kontra fetma jag med. Lockande på ett sätt att ta sig ett glas varje kväll, men vad händer i övrigt...
    Jag förstår att det känns motigt nu med alla praktiska bekymmer. Vi har det bra i Sverige trots isgator överallt. Johanna saknar Amir, vad det nu kan bero på. Hon tyckte Peter kunde vara vår Amir. Hoppas det känns bättre snart igen och välkommen hem till Sverige i april.
    Kram Cattis och Peter

    SvaraRadera
  2. Halloj! Det känns redan bättre. Idag har vi haft vatten halva dagen i varje fall och vårat batteri är ju fixat. Så skönt!
    I Sverige har jag hört att våren kommit. Det är ni väl värda efter en lång och kall vinter!
    Kram till er allihop!

    SvaraRadera