onsdag 3 mars 2010

Förbaskade Bangladesh!

Vattnet lyser fortfarande med sin frånvaro. Idag när jag kom hem från klubben frågade jag portvakten: "Is the water back"? Vet ni vad jag fick för svar..:
"Maybe,madame" och sen ett tokfnitter. Va´fanken, då var dt nära att vi fick en strypt bangladeshier här kan jag säga. Jag blir snart tokig!
Ikväll är tjejerna iväg och äter sin avskedsmiddag. Imorgonbitti kl. 6 lämnar Elins tre kompisar Road 66, Gulshan 2, Dhaka, Bangladesh för snön i Sverige. För att underlätta deras avresa gick jag runt med en hink och "spolade" alla toaletter när dom åkt. Då kan dom åtminstone göra det som måste göras innan dom far hemåt imorgonbitti. Det allra bästa var att vi hade strömavbrott också. Med ficklampa och hink i högsta hugg kände jag mej plötsligt förpassade till 1900-talets början....det var så jädra dråpligt så i vanlig ordning blev jag full i skratt. "Jag blir snart tokig"...man kan ju fundera på om jag inte redan är det?! ;)
Hur som helst har jag gjort DET igen också, i första stycket! Jag har gnällt över barnas alla internet förkortningar bl a det, som blir dt. Nu förstår jag dom för att utan att veta hur dt egentligen går till så blir det, dt istället. Intressant!? Eller hur?
Nog med skitsnack, viktigare saker väntar som att gå och dra i en kran och se om ett under har skett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar