onsdag 24 februari 2010

Torsdag i Dhaka!

För det första har Sverige precis åkt ur OS-hockeyn. Attans också! Ska jag vara lite ego så har det varit på en bra sändningstid här nere och hockey tycker jag är väldigt kul att se på.
Just nu är jag ensam hemma. Jerry jobbar och tjejerna drog iväg till klubben för att kolla storbildstv:n och äta lunch. Eller ok, en liten stund var jag själv för sen drällde det helt plötsligt in hantverkare här. Det var nått vattenproblem. Den här gången var det inte vi som orsakat det, tack och lov!!

Sen passade jag på att ta ett kort på vår lite överfulla lägenhet. Fyra soffor, åtta fåtöljer, åtskilliga soffbord...nog för vi har en stor lägenhet, men nu är det fullt.
Tro inte att jag har fått lyxhustrudille och börjat samla på vardagsrumsmöbler!
Nej, det är Jerrys kontor som blivit överfullt varför mottagningsrummets soffgrupp i skinn (en stor en) fick flytta hit för att ge plats åt mer skrivbord. Om sådär en tre-fyra månader ska det bli nya större lokaler åt kontorsfolket, så då får den soffgruppen flytta tillbaka.

Annars vet jag inte vad eftermiddagen har att erbjuda. Ikväll däremot har Jerry och jag blivit bjudna till Molle på ärtsoppa. Det ska bli MUMS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar