torsdag 4 februari 2010

Fredag i Dhaka!


Freda´ mornarna i Dhaka är verkligen ljuvliga. Trafiken är lugn, det är tyst ( för att vara Dhaka i vaje fall),det känns t o m som rikshawförarna cyklar saktare och plingar mindre. Det är så lugnt och rofyllt!
När jag tänker efter kanske yogan har påverkat mej också. Passet igår med olika andningsövningar var fantastiskt. Det är svårt att beskriva, men efter den längsta passet kom jag in i ett tillstånd av icke varande. Kroppen och sinnet blir helt avslappnade samtidigt som man är väldigt mottaglig för yttre intryck. Ikväll är passet 5 timmar långt och vi ska ha lite "mellis" med oss, så shopping krävdes. Vägen jag tänkte utforska imorse får vänta till ett annat tillfälle. Idag hade det bara blivit stressigt och då kan det lika gärna vara.

Just nu är jag själv en stund i lägenheten. Tjejerna har gått till amerikanska för lunch, sen har dom fotmassage med pedikyr, som väntar på klubbens spa. Ikväll blir det Cubaparty, två trappor upp i vårt hus, nära och bra. Själv ska jag vara nykter och så ska jag upp tidigt imorgon. En av tjejerna har också drabbats av en släng av dålig mage, så då är det skönt att ha nära hem.

Imorse trodde jag att jag hade en uppenbarelse! Men det var bara en väldigt vit liten kanin! Mitt i all smuts!
Nu är det dags att gå och byta om och "mygga" sej för ett yoga/andningspass. Vi får se när jag får "låna" datorn nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar