måndag 1 februari 2010

Pengajakt!

Idag på morgonen blev promenaden lite annorlunda. Jag gick på pengajakt. Vi ska betala tjejernas hotell i Kuala Lumpur kontant till resebolaget, så hela eftermiddagen igår jagade vi efter en automat som kunde ta vårt svenska kort. Jag till fots och Elin med Kamal på väg hem från jobbet, men var inte pengarna slut i automaterna så fungerade dom inte. Idag har jag gjort ett nytt försök och tame´tusan om jag inte lyckades redan på andra försöket. Plånboken blev såååå tjock och för att minska rånrisken tog jag en rikshaw hem direkt.
Nu ska jag snart ut igen. Först till slaktaren och köpa lite salami och sen ska jag iväg och köpa blommor, så vi kan göra lite fint här till Elins gäster kommer ikväll. Elin jobbar bara förmiddag idag och vid fyra ska hon och Kamal till flygplatsen och möta dom, sen ska dom äta middag hemma. Själv ska jag på fjärde dagen med yoga. Jag längtar redan och fortfarande har jag inte ätit nått kött och inget sött. Jag känner mej så duktig. Tur är det också att fru Wiklund är nykter den här veckan efter som ny vinleverans inte kommer förrän i nästa vecka. ;)
Dom här bilderna tog jag igår.
Hur skolskjutsarna fungerar för medelklassens barn. Ser lite farligt ut tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar