måndag 22 februari 2010

En alldeles vanlig dag i Dhaka!

Imorse tog jag mej bort till klubben för ett vattengympapass. Det var så gott i solen, och vattnet var alldeles lagom varmt. Sen blev jag kvar till Jerry kom på lunch. För säkerhets skull bad jag Jerry och Kamal att skjutsa hem mej efter maten. Och det var tur, för sen blev det bråttom.
På eftermidagen vågade jag mej bara ut för att handla lite. Jag vågar inte lita en sekund på min mage just nu! Och eftersom offentliga toaletter inte är uppfunna än i Dhaka håller man sej helst inne.
Jag hann i varje fall ta ett kort till alla er hemma i vintriga Sverige. Ni tycker väl förmodligen att jag bara jävlas!!

Idag fick jag också rapport till klubben att vår chaufför äntligen hämtat vårt batteri som varit på lagning, och satt tillbaka det i lägenheten under förmiddagen. Ja, jag vet det är inte första gången jag pratar om det här på bloggen. Det är ju mening att det ska driva bl a vår dator när det blir strömavbrott, men det har det inte gjort på ett tag. Nä, här har vi suttit utan dator och om det är kväll i nästan kolsvarta mörkret åtskilliga timmar den sista veckan. Så frusterande särskilt om jag precis håller på med nått. Just nu har det varit väldigt mycket strömavbrott också, varför vet jag inte. Eller också kanske jag kan gissa!!"!

Hur som helst satte jag på datorn det första jag gjorde när jag klev innanför dörren idag. Trodde jag i varje fall, men efter fem minuter när jag kom tillbaks var det bara dött, heldött. TYPISKT! Helt plötsligt funkar inte ens datorn när den ordinarie strömmen är på. Jaha, jag ringer Jerry, som ringer Kamal, som ringer elektrikern som kommer hit och fixar batteriet igen. Han tycker det är riktigt kul. Och vi har efter många träffar börjat förstå varandra riktig bra! "Same problem as last time, madame? Yes!" Enkelt och bra!
Nu ska det bli väldigt intressant att se vad som händer vid nästa strömavbrott, om vi hamnar på ruta ett igen utan dator. Rapport om detta kommer säkerligen att komma! I varje fall om det inte funkar!
Varma hälsningar till alla!! Särskilt er i kalla Sverige!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar