tisdag 2 februari 2010

Onsdagmorgon i Dhaka! (Bloggen går visst en dag efter!)

Nu är vår stora lägenhet fylld. Alla rum är bokade av ett trevligt gäng med tjejer!. Så kul! Efter min morgonpromenad bjöd jag och Elin det något "jetlaggade" gänget på frukost. Klockan var då bara fem svensk tid. Jag vet av egen erfarenhet hur det brukar kännas dom första dagarna. Väldigt pigg på kvällarna och halvdöd på mornarna.
Nu har dom gett sej av till Nordic klubb för lunch och därefter massage. Jag kan tro att bengalerna kommer att vända sej om efter dom. Jag hoppas verkligen inte dom blir helt avskräckta redan efter första promenaden. Tjejerna alltså! ;)

Själv passade jag då på att göra ett inlägg och kolla datorn i största allmänhet när huset blev tomt. En av tjejerna sover nämligen i "datarummet" på vår bäddsoffa. Moskitonätet blev ett provisorium, men till slut fick vi riktigt bra ordning på det. Och det var fint för myggorna är hemska just nu.

Jag har också lagt energi på att försöka få Amir att förstå vad som hänt, sådär över en natt bara. Imorse såg han riktigt förvirrad ut ett tag. Jag tror t o m att han låste in sej i sin skrubb en stund och funderade på saken). Nu tror jag dock att jag lyckats förklara vilka nya arbetsuppgifter som plötsligt ingår. Ett gott tecken är att han börjat sjunga igen. Vi får se..har en bengal inte förstått, så visar det sej alltid! Hellre senare än förr dock.
Idag ska jag bara vila upp mej inför sista kvällen på yogakursen, imorgon börjar fortsättningskursen med mer andning och meditation. Ska bli intressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar