söndag 14 februari 2010

Måndagförmiddag

Idag på morgonen har jag i varje fall varit iväg till affären och handlat. Nu håller jag på att koka potatis, för jag tänkte bjuda Jerry på potatisplättar till lunch idag.
På vägen ut passade jag på att påminna portvakten om vattenläckan i vårt kök. Det måste ha blivit rejäla vattenskador för vattnet har fyllt minst ett skåp och en del av köksgolvet, under två hela dar. Hemma i Sverige hade jag varit hysterisk för länge sen. Nu skulle det i varje fall komma en reperatör kl. 10, får se om han dyker upp.
Amir har kommit som vanligt på morgonen. Och när jag kom ut i köket förstod han då äntligen att jag måste ju bara veta om att halva köket är fullt med vatten. Oh, madame, så påvisade han hålet i väggen och menade på, men vad har hänt här?! Dom är roliga dom, bengalerna.

Jag undrar varför vattnet är gult? Eller också vill jag nog inte veta!!

Annars fortsätter förkylningen, som förut. Hade tänkt gå på vattengympan som började idag, men jag orkar helt enkelt inte. En envis rackare var det!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar