tisdag 23 februari 2010

Smockan i Skene!

Igår kväll precis innan jag la mej läste jag i Expressen att en snöröjare i Skene blivit knockad av en medborgare missnöjd med snöröjningen. (http://www.gt.se/nyheter/1.1894384/snorojare-i-skene-slogs-medvetslos-av-uppretad-man). Här har jag suttit och spekulerat i varför det blev som det blev på Haiti efter jordbävningen. Då syftar jag på alla upplopp, våldet och kravallerna som blev följden. Jag har försökt jämföra Haiti med tsunamin som drabbade bl a Thailand, för att kunna räkna ut vad som skulle hända här om en katastrof skulle inträffa. Jag insåg till slut att det var omöjligt att komma fram till en slutsats.
Men nu efter att ha läst om smockan i Skene kan jag nog förstå att det kan hända var som helst.
Det behövs inte så mycket för att vansinnet ska bryta ut!! Bara ungefär en och en halv meter snö eller en jordbävning eller en trafikstockning eller......
Nu vattengympa och förberedelser för tjejernas återkomst! Det ska shoppas frukost och andra braha grejor, tvättstugan ska tömmas och lite sådär. Hämtning på flygplatsen har Jerry redan bokat. Det ska bli så skoj att höra hur dom haft det!
Kan också passa på att sända ett STORT TACK till grannen Robban, som hjälpt Hanna att skotta vårt altantak!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar