tisdag 16 februari 2010

No madame, please madame!!

Det blev en riktig långpromenad. Tack vare att jag gick råkade jag på en lite rolig olycka och kunde ta lite bilder.. En bil som försökt ta sej ut genom en stängd grind! Motorhuven hade följt med grinden upp, så först låg den pressad mot vindrutan och därefter grinden som ett galler ovanpå allt. Han måste haft en väldig fart.

Två män hade tagit saken i egna händer och stog med en liten fil för att såga upp grinden stång för stång. Ingen enkel nöt att knäcka...kommer nog att ta ett tag.

Från sidan kunde man se att chaffisen faktiskt satt fast i bilen omgärdad av grinden. När jag tog kortet på honom och han upptäckte mej: "No please madame, I don´t want that! Oh no!" Han såg ut som han skulle börja gråta när som helst. Hans stolthet har säkert fått sej en rejäl knäck.
Ytterligare ett gott skratt i Dhaka.

2 kommentarer:

  1. Hahaha!!!!! Ja du vad du är med om grjer......Jag har nu oxå fått mig ett gott morgon skratt av att läsa......
    Kram kram Fru W

    SvaraRadera
  2. Det var det många som fick!! Det var nog egentligen bara en som inte tyckte det var kul!
    Ha en bra kryssning!!
    Kram Cissi

    SvaraRadera