lördag 27 februari 2010

Hello world, hello Bangladesh!

Ja, antingen fick vi en alldeles särskild hälsning av Ferry, vi i Bangladesh. Eller också räknar han inte in Bangladesh i världen!? ;)
Kvällen igår blev väldigt trevlig. Vi gjorde sällskap allihop och åt middag på en relativt ny restaurang som heter Truffles. Bra mat och trevlig lokal. Lyckat med andra ord. Efter några flaskor vin till maten drog vi sen vidare till klubben. Där var det verkligen heldött. Tjejernas kommentar var: "Är det alltid så här på lördagar?" Japp, för här är det torsdagar och fredagar som är dag före ledig dag. Som sagt något var vi tvungna att roa oss med, så det blev tennis en stund, eller vad man ska kalla det. Gick väl mindre bra kan jag säga, men jädra roligt var det. Och ni mina tennissponsorer....det behövdes en alldeles tom och mörk klubb och en flaska vin för att jag skulle inleda min tenniskarriär. Och hör och häpna...Jerry säger fortfarande att jag har talang..servrarna var det klipp i sa han. Än är det inte försent! ;)
Idag har tjejerna varit med Guidetours till gamla Dhaka och nu fick jag samtal om att dom fastnat på Nelo´s på hemvägen, ett av Dhakas skönhetssalonger.
Själv har jag bara slappat idag och jobbat med det här inlägget. Ett kort överfört... strömavbrott, tre kort överförda...strömavbrott. Det tar lite tid eftersom strömavbrotten varar ungefär en timme varje gång.
Kabeln för överföring av korten är förresten upphittad i en av tjejernas resväska (hon hade tagit fel), så här kommer några av dom äntligen.

Två grabbar som jobbar i en av bodarna i cirkeln. I bakgrunden syns en av tiggarna med ett spädbarn.

Ett gäng som renoverade trottoaren strax efter cirklen i Gulshan 1 när jag var ute och gick höromdagen.

Arbete på våning fem. Det är inte sällan det står om människor som fallit och slagit ihjäl sej. i Daily Star. Häromveckan var det två som dog när ett rep brast.

I cirklarna är det många som går runt bland bilarna och säljer böcker. Här är det tidig morgon och dom håller på att packa upp dagens erbjudande.

Ett gäng grabbar i Banani. I varje gäng verkar det finnas en "hackkyckling": Det är alltid någon som mobbas när jag tar såna kort.

Två grabbar utanför Nordic igår eftermiddag.

2 kommentarer:

  1. Hej Cissi!!! Var är bildbevisen på din kommande tenniskarriär då???? hehe..... ge dig inte ut på för många ensamma äventyr bara, det gäller väl att vara försiktig...... lycka till med vattnet o ha det fortsatt gott :-) kram Mia

    SvaraRadera
  2. Halloj Mia! Nu när gubben är i Sverige ska jag hålla mej på mattan, för säkerhets skull!!
    Ha det bra själv...hoppas ni får vår snart!!
    Solig kram Cissi

    SvaraRadera