fredag 19 februari 2010

Rikshawförare!

Är en ibland helt hopplös yrkesgrupp! Det började med att jag fick en efter mej i förr går när skulle ute och gå min långpromenad ner till Gulshan 1! När jag kom fram till Lavender, vår butik där jag bara tänkte gå in och köpa lite att dricka till promenaden, sa han väl hundra gånger. A shopping, I wait for madame, Yes please madame!! Han menade alltså att han skulle vänta medan jag handlade och sen ta mej hem. Jag sa nej ungefär hundratvå gånger jag ska inte hem, men inget hjälpte, så jag var så himla fräck och tog den andra utgången, samtidigt som jag tänkte riktigt elakt: Det kan han gott ha den envisa jäkeln. Haha va jag var smart!
Så igår var jag lite nyfiken på vad som hände i parken, så det blev promenad till Lavender igen, men den här gången för att handla. Först möter jag samma rikshawförare igen, men har verkar tack och lov lika glad som vanligt. När jag är så gott som framme vid butiken kör en annan kille ifatt mej och frågar om han ska vänta. Ok, låt gå för det då! Det är skönt att det finns nån där, så man slipper jaga skjuts med alla kassarna. När jag sen kommer ut står den "lurade" från i förrgår där också (förmodligen har han legat bakom mej nånstans på vägen), och när jag säger att jag redan bokat den andra killen bryter det ut. Det blir ett jäkla gormande och svärande i och för sej på Bangla, men ett och annat kunde jag nog räkna ut. Lyckligt och väl kommer jag och den andre i varje fall iväg, och sen äntligen hemma tar jag mina kassar och betalar rikshawföraren dom sedvanliga 100 th, fem-tio gånger så mycket som dom brukar få. Jo vet ni vad! Då säger den lilla jäkeln: "Oh madame moneyproblem, oh many problems." Då jäklar tog det hus i helvete hos madame kan jag säga. Jag fick till en riktig avhyvling på engelska, som fick både rikshawföraren och vakten i huset att huka. Ja, jädrans vad jag är bra på engelska när jag är arg!
Två rikshawförare kan i fortsättningen räkna bort madame på 66:an från sin kundkrets. Kanske är det också så att jag betalar för mycket, som man bäddar får man ligga vet ni!
Har förresten just fått sms från Elin. Dom är framme i Thailand och har fått tag på ett jätte fint hotell. Skönt att höra, nu kan mamma var lugn några dagar igen! Om jag inte möter fler idioter till rikshawförare vill säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar