onsdag 3 februari 2010

Parfym på Haiti!

Efter morgonpromenaden har jag gått igenom dagstidningarna och bl a läst om Carola, som varit på Haiti och besökt sitt fadderbarn, en 15-årig pojke. "Han ska få parfym i present av mej"!??? Bra present va´? Hade kanske varit bättre om den flygbiljetten hade gått till någon som gjort lite nytta istället. Förbaskade PR-kupper eller vad jag nu ska kalla det. Jag vet att jag är grinig, men ibland blir jag bara så irritterad. Mer meditation till Cissi!!
Här kommer lite bilder från min promenad.

I Dhaka river man hus med släggor. Lager för lager och dessemellan tas allt tillvara. Armeringsjärn, tegel och trä.

Maskinen är framkörd och ska snart börja användas. Jag tror det är en "tegelkrossare".

Detn här vägen i Bharidara har jag länge varit sugen att gå in en tur på och se vad som finns där. Kanske blir det imorgon när det är fredag och lite lugnare i Dhaka.
Som redan sagt i förra inlägget: Klä på er ordenligt och kör försiktigt!! Jag tänker på er hemma i kalla Sverige!!!

3 kommentarer:

  1. hej hej!!! jag håller med dig om carola...... det är ju pinsamt att läsa om henne i haiti!!!! ta det försiktigt när du är ute o går...... är det lätt att bli övermodig???? ja du, här hemma är det ju inte så roligt..... jag gillar ju vintern men nu börjar det bli löjligt..... "vi vet inte var vi ska göra av all snö", suck : ett tips är ju att ringa typ boden eller östersund som har så här jämt!!! hoppas ni iaf får fortsatt super!!!!!! kram mia h

    SvaraRadera
  2. Halloj Mia! Nja övermodig? Det är väl så att jag kommit på att bengaler inte bits ;)! Hundar däremot är livsfarliga!! Och som sagt: Carola är verkligen knäpp!
    Jag håller tummarna för bättre väder åt er där hemma. Vilken vinter ni haft!!
    Varm kram från Bangladesh

    SvaraRadera
  3. jo hundar...... men alla rån mellan varven var mer det jag tänkte på, hundars bett är dock inte bra men ni tog väl stelkramp innan resan antar jag!!!!!! idag har det fallit lite fina flingor igen......... suck, men iof inget som syntes....på marken. denna vinter lär bli kvar till april när du ev kommer hem........ stor kram mia

    SvaraRadera